Znamy wystawców trzeciej edycji Targów Muzycznych Audioriver
Na miesiąc przed Audioriver, ogłaszamy wystawców Targów Muzycznych, które odbywają się w trakcie festiwalu.
Spośród ponad 30 zgłoszeń, wybraliśmy 20 firm, które zaprezentują swoją ofertę tysiącom fanów dobrej muzyki, którzy w ostatni weekend lipca pojawią się w Płocku.
Targi Muzyczne to najważniejszy element projektu Rynek Niezależny, czyli bezprecedensowej inicjatywy festiwalu Audioriver, której celem jest wspieranie polskich firm zajmujących muzyką alternatywną. W piątek i sobotę, 27 i 28 lipca, rynek Starego Miasta w Płocku zostanie przejęty m.in. przez wytwórnie muzyczne, organizatorów eventów i sklepy płytowe. Zaprezentują one swoje oferty tysiącom osób, które z całej Polski i Europy przyjadą w ten weekend na Audioriver.
Warto zaznaczyć, że zarówno dla wystawców, jak i odwiedzających – Targi Muzyczne są w pełni darmowe! Naszym celem nigdy nie było zarabianie na tym projekcie. Wiele firm, które się u nas pojawia, nie posiada dużych budżetów na promocję, więc chcieliśmy im dać darmową możliwość komunikacji z ich grupą docelową. Audioriver to w tej chwili największy festiwal z muzyką elektroniczną w Polsce, więc jeśli ktoś ma firmę zajmującą się takimi brzmieniami, trudno sobie wyobrazić lepsze miejsce do promocji.
Promocja to nie wszystko, co kryje się za tym przedsięwzięciem. Targi to także najważniejszy element dziennego programu Audioriver, i tak jak zależy nam na świetnej zabawie podczas koncertów na plaży, tak również i wystawcy dobierani są pod kątem tego, czy ich stoiska wniosą coś interesującego. Tu nie chodzi o postawienie jednego krzesła i stolika z ulotkami. Wybieramy tylko te firmy, które ciekawie przedstawią swoją ofertę lub zaoferują fanom Audioriver coś specjalnego.
Takie specjalne możliwości stworzy na przykład agencja artystyczno-promocyjna Arts Hypnotic, na której stoisku uczestnicy festiwalu wspólnie tworzyć będą utwór muzyczny. Z kolei, w namiocie portalu www.musicextremer.pl, każdy będzie mógł za darmo umieścić swoją produkcję w takich sklepach, jak iTunes, Amazon czy Beatport.
Tradycyjnie na Targach Audioriver spotkać będzie można wytwórnie muzyczne. W tym roku będą to Pink Kong, Rec.Out i We Are Your Music Mate. Kluby reprezentować będzie tym razem koszalińska Plastelina, a czym są alternatywne media pokaże Akademickie Radio Luz z Wrocławia. Ponadto, na weekend do Płocka przenosi się marka odzieżowa kokoCunt oraz kilka sklepów muzycznych: LFX, Mash-Up Records, Skylark Records, Side One i Vinylex. Fani sprzętu i oprogramowania na pewno ucieszą się z obecności firmy Mega Music, czyli dystrybutora takich marek, jak KORG, Native Instruments, Arturia czy UDG. Z kolei te osoby, które brały udział w poprzednich edycjach Targów, z uśmiechem przywitają agencję kreatywną IM@HOME, która zawsze zaskakuje festiwalowiczów różnymi atrakcjami – od silent disco po kręcenie teledysku.
Aż sześć firm jest z nami od początku Targów. Z dotąd niewymienionych, w Płocku po raz trzeci pojawi się bydgoska agencja lubiszTo! To doskonale świadczy o skuteczności tego przedsięwzięcia – o tym, że obecność w Płocku podczas Audioriver przynosi wymierne korzyści. Cieszymy się też bardzo z tego, że prezentują się u nas inne festiwale. W ten sposób zarówno my, jak i one, pokazujemy, że możliwa jest zdrowa konkurencja na jednym rynku. Że nawet gdy nasze grupy docelowe częściowo się pokrywają, to nie musimy wzajemnie się wyniszczać. Wręcz przeciwnie – potrafimy się wspierać i wspólnie budować polską scenę. W tym roku na płockim rynku zobaczymy organizatorów FreeFormFestivalu, Original Source Up To Date, Plateaux, a także Mayday Polska i Soundtropolis.
Targom Audioriver towarzyszy oczywiście muzyka, która prezentowana będzie z ustawionej na rynku Red Bull Music Academy Stage. Już wkrótce ogłoszeni zostaną artyści, którzy na niej wystąpią.
Źródło: www.audioriver.pl