Zdrowe Porady czyli namiastka Targów Zdrowego Życia – część I

targi2Niecałe dwa miesiące dzielą nas od Targów Zdrowego Życia w galerii Mazovia w Płocku.

Organizatorzy postanowili zaprezentować namiastkę tego, co będzie się działo na imprezie w postaci systematycznie wysyłanych wywiadów/porad ekspertów. Wprowadzają również możliwość zadawania pytań na facebook(http://facebook.com/TargiZdrowegoZycia). Porady rozpoczynają od wskazania niebezpieczeństw, jakie czyhają na Waszą piękną sylwetkę.

Rozmawiamy z Olgą Wawszczak, inicjatorką Targów Zdrowego Życia oraz właścicielką Centrum Pielęgnacji Skóry City SPA, które mieści się przy ul. Otolińskiej 8 w Płocku.

Ćwiczenia wcale nie muszą Ci pomóc? Na co należy szczególnie uważać chcąc osiągnąć piękną sylwetkę, czego się wystrzegać?
Moja opinia jest taka, że niektórzy źle podchodzą do problemu. Uważają, że ćwiczenia wszystko załatwią. Ich „zdrowy tryb życia” sprowadza się do nieregularnego pójścia na siłownię tudzież potruchtania wokół osiedla i nadrobienia kalorii wieczorem lub w nocy dodatkowymi porcjami jedzenia. Nie chcę, żeby ktokolwiek mnie źle zrozumiał. Oczywiście według mnie sport jest jak najbardziej wskazany w celu osiągnięcia lepszej figury czy przyspieszenia metabolizmu, ale nie oszukujmy się bez zmiany przyzwyczajeń dietetycznych efekt zazwyczaj jest mizerny.

Duet dodatkowy ruch i zmniejszenie porcji jedzenia gwarantem sukcesu? Więc lepiej ćwiczyć czy mniej jeść?
Zdecydowanie najlepiej ćwiczyć i mniej jeść. Dla osób, które chcą poprawić swoją sylwetkę ten duet powinien być nierozłączny. Na początku nie stawiajcie sobie poprzeczki zbyt wysoko. 3-4 razy w tygodniu poćwiczcie po pół godziny. Stopniowo ćwiczcie coraz więcej. Nie głódźcie się, ale również nie objadajcie deserami czy przekąskami tłumacząc to gorszym dniem. Spróbujcie zastąpić ciastka owocami, najlepiej jabłkami, a inne słodkości gorzką czekoladą.

Nie polecam niczego co jest light czy dietetyczne. Może wprowadzić do swojej diety desery typu light?
Absolutnie nie polecam niczego co jest light czy dietetyczne. Marketingowcy prześcigają się w pomysłach dotyczących nazewnictwa produktów, które mają nas cudownie odchudzić. Tymczasem nie dość, że wydajemy na nie krocie to pochłaniamy ich więcej, ponieważ sami się rozgrzeszamy. To jest dietetyczne, nie tuczy więc mogę zjeść trzy opakowania. Nie, lepiej ograniczać i kontrolować normalną zdrową żywność, unikać tłuszczów zwierzęcych oraz cukrów prostych.

Długie noce nie sprzyjają diecie. To co jeść, kiedy jesteśmy „nocnymi markami” i nie możemy zasnąć głodni?
Ogólnie rzecz biorąc długie noce nie sprzyjają odchudzaniu. Powinniśmy zjadać małą porcję na trzy godziny przed snem. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszyscy mamy ten komfort i możemy sobie pozwolić na regularny 7 czy chociaż 6 godzinny sen. Starajmy się jednak uporządkować swoje życie zarówno w pracy jak i w domu, żeby mieć „wolną głowę” wieczorem. Powinniśmy dążyć do tego, żeby nie myśleć przed samym snem o tym czy dziecko odrobiło lekcje, kiedy spłacić ratę kredytu czy o materiałach na kolejne spotkanie. Kiedy osiągniemy wewnętrzną harmonię będzie nam łatwiej odpocząć, a to z kolei pomoże nam wyregulować gospodarkę metaboliczną i walczyć z genetycznymi skłonnościami do tycia.

Czyli o której powinniśmy się kłaść spać?
Najważniejsze jest to, żeby spać przynajmniej 6 godzin dziennie. Druga sprawa to znalezienie godziny, w której robimy się senni i szybko zaśniemy. Jeśli faktycznie zależy nam na schudnięciu i szybkiej regeneracji po ćwiczeniach fizycznych powinniśmy dążyć do tego, żeby spać około 7 godzin dziennie.

Przyjaciele mogą zrujnować Twoje starania o piękną sylwetkę. A kiedy znaleźć czas na spotkania z przyjaciółmi?
I tu może niektórych zaskoczę, przyjaciele mogą zrujnować nasze starania o piękną sylwetkę. Widzę zdumienie na Twojej twarzy, spodziewałam się tego, ale pomyśl – jak zachowujemy się w grupie? Czy na imprezie, spotkaniu przestrzegamy swoich celów związanych z dietą? Raczej o to trudno. Zazwyczaj jemy to co znajomi. Badania dowodzą, że posiadanie otyłego przyjaciela zwiększa naszą szansę na otyłość o 50%.

Czyli w czasie diety zamykamy się w domu i z nikim nie spotykamy?
Absolutnie nie. Chodzi raczej o to, żeby mając puszyste towarzystwo motywować się nawzajem. Nie idźcie razem na piwo tylko pobiegać w parku. Możecie się wybrać wspólnie na siłownię, albo do City Spa (uśmiech). My na przykład oferujemy takie zabiegi, gdzie można przyjść we dwoje, a nawet w pięcioro, relaksować się, a przy tym chudnąć. Między kolejnymi masażami np. ujędrniającymi znajdziecie u nas czas na pyszną kawę z odrobiną mleka. Zresztą wracając do pytania kluczem do sukcesu nie jest to, żeby odchudzać się raz na jakiś czas tylko, żeby zmienić swoje życie. To właśnie jest ideą Targów. Nasi eksperci doradzą od czego zacząć i jak zachować się w momentach, kiedy pokus jest najwięcej, czyli np. podczas urlopu.

Przy dużej utracie wagi dbaj swoje ciało ćwicząc, kremami i zabiegami ujędrniającymi. Jeśli chodzi o urlop, to tu również pojawia się kwestia chęci uzyskania dobrej sylwetki do określonego momentu w czasie do sylwestra, do wesela przyjaciółki, do wyjazdu do Egiptu, kiedy włożymy bikini czy nasze ciało jest w stanie dostosować się do nowej sytuacji, kiedy ważymy np. 30 kg mniej?
Rzeczywiście często przychodzą do mnie panie, które odchudzając się nie wzięły pod uwagę faktu, że ich ciało nie jest w stanie przystosować się do nowej wagi. Uda czy brzuch po zrzuceniu tych 30 kg często wyglądają nieestetycznie. Kobiety, ale również i mężczyźni nie potrafią sobie poradzić z nadmiarem skóry. Dlatego niezwykle ważne jest, aby przy tak intensywnym odchudzaniu ćwiczyć i wspomagać się nie tylko kremami ujędrniającymi, ale także zabiegami.

W City Spa proponujemy zabiegi liposukcji ultradźwiękowej i fale radiowe. Efekty są naprawdę fantastyczne i tu nie chodzi tylko o efekt wizualny, ale o to, że pomagamy ludziom pokochać siebie.

Czyli do zobaczenia na Targach?
Oczywiście, a w międzyczasie zapraszamy do śledzenia naszej oficjalnej strony targizdrowegozycia.pl.

Marcin Sieczkowski
Targi Zdrowego Życia

Skomentuj

comments