Płatne strefy parkowania

Stau Autos auf der StraßePłock jest jednym z ostatnich dużych miast w kraju, w którym nie ma płatnej strefy parkowania lub płatnych miejskich parkingów.

Mieszkańcy innych ośrodków przekonali się już, że opłaty za parkowanie nie są w nich wymierzone. Przeciwnie – niosą za sobą wiele korzyści. Nie muszą oni krążyć kilkanaście minut wokół np. urzędu, czy sądu, bo płatna strefa parkowania wymusza rotację na okolicznych parkingach. 
Płatna strefa parkowania zmniejsza także ruch samochodów w mieście, ogranicza korkowanie się ulic w centrum. Płock jest zmotoryzowanym miastem. Na stu płocczan przypadają ponad 54 samochody osobowe. Nie można się dziwić, że choć przez ostatnie cztery lata powstało blisko tysiąc miejsc parkingowych w całym Płocku to nadal miewamy kłopoty z zaparkowaniem. 
Czas więc na uporządkowanie zasad parkowania.Zapraszamy na konsultacje społeczne w sprawie zasad funkcjonowania płatnej strefy parkowania. Dokument „Polityka parkingowa” zostanie zaprezentowany w poniedziałek w auli ratusza o godz. 17.30. Warto się z nim zapoznać, bo pytań jest wiele:
Jak mają wyglądać strefy płatnego parkowania? 
Mają być tylko na starówce, czy także w centrum? 
Jak mają funkcjonować? 
Ile ma wynosić opłata za parkowanie? 
Kto będzie musiał ją ponosić? Odpowiedzi na te pytania ukształtują zasady funkcjonowania płatnych stref parkowania. Zapraszamy do dyskusji: poniedziałek, 29 czerwca, aula Urzędu Miasta przy Starym Rynku 1, początek spotkania – godz. 17.30

Źródło: Urząd Miasta Płocka

Skomentuj

comments