Bezpieczniej na przejazdach kolejowych

MZD informuje, że na przejazdach kolejowych w Płocku zostaje wprowadzone nowe, dodatkowe oznakowanie.

 Na ul. Rzecznej zostaną zainstalowane półrogatki, samoczynna sygnalizacja świetlna oraz sygnalizacja akustyczna. To kolejny efekt współpracy MZD z PKP PLK. W piątek przedstawiciele PKP PLK, MZD i Policji porozumieli się w sprawie przejazdu kolejowego na ul. Rzecznej w Płocku. W efekcie przejazd kolejowy oznaczony dotychczas kategorią „D” zostanie przekwalifikowany na kategorię „B”. W praktyce oznacza to, że na dotychczas niestrzeżonym przejeździe PKP PLK zainstaluje urządzenia poprawiające bezpieczeństwo: samoczynną sygnalizację świetlną, półrogatki oraz sygnalizacje akustyczną (podobnie jak obecnie na przejeździe przy ul. Słonecznej).

Z uzyskanych informacji wynika, że PKP zmodernizuje przejazd na ul. Rzecznej w miarę swoich możliwości finansowych w możliwie najkrótszym czasie. O dokładnym terminie realizacji poinformujemy bezzwłocznie po otrzymaniu takiej informacji od PKP PLK. Efektem wcześniejszego porozumienia MZD z PKP PLK jest pozytywna decyzja dotycząca wybudowania przez kolejarzy chodnika dla pieszych w obrębie tego przejazdu. Realizacja tego zadania przez PKP PLK nastąpi w przyszłym roku. O poprawę bezpieczeństwa w rejonie przejazdu na ul. Rzecznej od wielu miesięcy apelowali mieszkańcy osiedla Wyszogrodzka oraz zabiegali radni.

Miejski Zarząd Dróg rozpoczął natomiast oznakowanie przejazdów kolejowych dodatkowymi tablicami ostrzegawczymi. W sumie do 20 kwietnia zostanie oznakowanych 9 przejazdów kolejowych. Tablice ze znakiem A-9 „Przejazd kolejowy z zaporami” pojawia się w pobliżu dwóch przejazdów wyposażonych w automatyczne półrogatki przy ul. Słonecznej i ul. Popłacińskiej – tam gdzie nie ma dróżników. Tablice ze znakiem A-10 „Przejazd kolejowy bez zapór” pojawią się natomiast w pobliżu siedmiu niestrzeżonych przejazdów na ulicach: Norbertańska, Popłacińska (bocznica), Rzeczna, Tartaczna, Wesółka, Zielona, Zielona (bocznica).

Źródło: Miejski Zarząd Dróg Płock

Skomentuj

comments